O firmie

Firma stawia na nowoczesne wzornictwo, innowacyjność produkcji oraz dobre polskie rzemiosło. Doceniają to liczne biura architektoniczne i branżowi liderzy opinii – parkieciarze i deweloperzy, z którymi Jawor-Parkiet współpracuje od lat. W procesie produkcji wykorzystywany jest w 90 proc. surowiec pochodzący z polskich lasów. Cały proces technologiczny przebiega zgodnie ze światowymi normami odpowiedzialnej gospodarki leśnej i jest potwierdzony certyfikatem FSC® (Forest Stewardship Council).

Z rodzinną tradycją

Jawor-Parkiet to rodzinna, polska firma będąca wiodącym producentem dwuwarstwowych, gotowych podłóg drewnianych. Powstała w 1991 r. i początkowo zajmowała się produkcją mozaiki podłogowej na zagraniczny rynek. Wraz ze zmianą trendów do mozaiki dołączyły parkiety lite, a po 2000 roku z linii produkcyjnej zaczęły zjeżdżać pierwsze drewniane podłogi warstwowe. Te ostatnie stanowią obecnie 100 procent produkcji.

Z serca Mazur

Siedziba firmy zlokalizowana jest w Nowym Mieście Lubawskim na Warmii i Mazurach. Na powierzchni ponad 5 ha usytuowany jest najnowocześniejszy w branży park maszynowy, z którego podłogi trafiają do ponad 250 partnerskich salonów sprzedaży w całej Polsce, w tym do salonów firmowych. Mimo znaczącej obecności na polskim rynku wciąż większość produkcji trafia na eksport – do m.in. Niemiec, Włoch,Chin, Skandynawii, Gruzji i Nowej Zelandii. Firma jest członkiem organizacji takich jak: Stowarzyszenie Parkieciarze Polscy, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Parkieciarzy, Europejska Federacja Producentów Podłóg, Polska Izba Gospodarcza Przemysłu Drzewnego.

Szeroki wybór

Dziś w ofercie firmy znajdziemy szeroką paletę parkietów i desek podłogowych o długości od 490 mm do 2500 mm przeznaczonych do montażu na ogrzewaniu podłogowym. Podłogi drewniane Jawor-Parkiet dostępne są w kilku kolekcjach o zróżnicowanej kolorystyce i wielu opcjach wykończenia. Znajdziemy wśród nich tradycyjne deski i parkiety podłogowe, jodłę francuską Chevron dostępną w kilku formatach, dedykowaną architektom DesignExperience – czyli krótką deskę podłogową o równej długości, która daje liczne możliwości aranżacyjne oraz FertigDeskę Luxury, czyli długą deskę podłogową, której elementy mierzą nawet 2,5 m długości. Ofertę uzupełniają podłogi postarzane i oryginalnie stylizowane. Kolekcja Vintage oraz ekskluzywna Retro Collection to dwie serie dębowych podłóg warstwowych, które cechuje unikalny sposób postarzania powierzchni i ekspozycja naturalnych walorów drewna. Deski i parkiety dostępne są w szerokiej gamie kolorystycznej – od bielonych i naturalnych przez szarości i beże, aż po ciemne i termowane. Szeroki wybór kolorów gwarantuje Color Inspiration – barwy inspirowane słoneczną Italią można zastosować na większości dostępnych formatów. Podłogi Jawor-Parkiet produkowane są w większości z drewna dębowego, jesionowego oraz wybranych gatunków egzotycznych. Dostępne są w wykończeniach olejowosk, lakier oraz powłoka Fusion Hybrid.

 

FEP TUV FSC Jawor-Parkiet

Jawor-Parkiet widziany oczami znanych artystów

30 lat Jawor-Parkiet

Trzydzieste urodziny firmy to doskonała okazja, aby zrobić coś unikalnego. Dlatego też z okazji jubileuszu firma Jawor-Parkiet postanowiła zaprosić do współpracy 3 artystów-rysowników  których zadaniem było stworzenie portretu przedsiębiorstwa. I tak Andrzej Pągowski, Bolesław Chromry oraz Bartosz Zaskórski uwiecznili i przelali na papier cztery interesujące wyobrażenia o Jawor-Parkiet.

Wybór nie był przypadkowy

Producent Podłóg Drewnianych Jawor-Parkiet to przedsiębiorstwo rodzinne budowane od 1991 roku, obecnie zarządzane przez dwa pokolenia. Dlatego też w trwającym w firmie obecnie roku jubileuszowym zaproszono do współpracy trzech uznanych artystów reprezentujących różne pokolenia. Za sprawą tej owocnej współpracy rysownicy stworzyli 4 bardzo interesujące portrety firmy. Każdy z obrazów jest inny i wyjątkowy, ale ich cechą wspólną jest to, że nawiązują bezpośrednio do działalności Jawor-Parkiet.

Cenione osobistości i ich dorobek

Autorem dwóch z czterech grafik jest Andrzej Pągowski – artysta grafik, autor licznych portretów, murali, grafik komputerowych, autor ponad 1500 tysiąca plakatów zapowiadających sztuki teatralne, filmy, festiwale sztuk oraz konkursy piosenek. Jego prace znajdują się w kolekcjach, m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku i San Francisco, w Centrum Pompidou w Paryżu. Metropolitan Museum of Modern Art umieściło plakat „Uśmiech wilka” wśród 100 najważniejszych dzieł sztuki nowoczesnej w zbiorach MoMA. Zobrazował on firmę jako kobietę – naturę i tak skomentował swoje prace:

Kolejnym artystą zaproszonym do współpracy był Bolesław Chromry – rysownik, autor powieści graficznych, malarz, grafik, copywriter, twórca okładek i plakatów. Wszystkie prace artysty opowiadają o współczesnej Polsce i rozgrywają się w bieżącej rzeczywistości lub nieodległej przyszłości. Twórca jest szczególnie ceniony za pewnego rodzaju uniwersalizm. W swoich dziełach zwraca uwagę na to, co bawi i irytuje większość polskiego społeczeństwa. Typowo więc dla swojej twórczości zaprezentował firmę z przymrużeniem oka. Tak skomentował swoją pracę:

Artystom doskonale udało się oddać charakter firmy, jej ambicje i wartości. Nie od dziś wiadomo, że dobry obraz mówi czasem więcej niż tysiąc słów. Połączenie sztuki i biznesu, czyli art branding, doskonale wspiera budowę silnych i stabilnych marek, a taką właśnie firmą jest Jawor-Parkiet.

Obrazy artystów można zobaczyć na żywo we wszystkich salonach sprzedaży Jawor-Parkiet. Prace z sygnaturą autorów będą wręczane w prezencie zaprzyjaźnionym z firmą architektom i partnerom biznesowym.